Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská škola v Brně
Růžičková, Tereza ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce se stala již dříve vypracovaná studie v předmětu AG32. V rámci bakalářské práce je tato studie rozvedena do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Hlavním tématem práce je Mateřská škola v Brně. Navržený objekt mateřské školy se nachází v městské části Brno střed, na ulici Údolní. Pozemek je ze severní strany lemován rušnější komunikací a parkem Obilní trh, na jižní stranu se terénní reliéf pozemku postupně zvedá k hradu Špilberk. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit objekt mateřské školky a vytvořit tak ideální prostor pro výchovu a pobyt dětí. Tvar objektu reaguje na okolní zástavbu, kdy ze severní strany je pouze vstup do objektu a provozní zázemí školy, hlavní prostor školy, tedy herny a jídelna se poté otevírá na jižní stranu do zahrady, která dále přechází do svahu. Západní křídlo je vysunuto směrem do svahu, stavba tak plynule navazuje na původní terén a ze svahu je možné přejít na střechu budovy, která je navržena jako vegetační. Celkový vzhled stavby je přírodního charakteru, tvoří jej dřevěný fasádní svislý obklad, oblast u vstupu a v zadní části s návazností na zahradu jsou navrženy barevné otočné lamely, při jejich otáčení můžou samy děti pomocí barev měnit vzhled stavby.
Věci, které (ne) potřebujeme
Kocúrová, Zuzana ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Kocúrová, Z.: Věci, které ne/potřebujeme. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce M. Sedlák. Tématem diplomové práce je vztah člověka a prostoru v kontextu filozofie, psychologie, sociální historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá otevřeným a uzavřeným prostorem, jejich vztahem k základním lidským potřebám bezpečí a sounáležitosti. K zajištění se proti strachu slouží jedincům izolace a kontrola. S těmito potřebami souvisí i významy spojené s otevřenou architekturou. Druhá část práce popisuje moje výtvarné projekty vycházející z konceptů uvedených v teoretické části, kterými byly instalace, akce a fotografický cyklus. Ve třetí části popisuji aplikaci daného tématu ve vyučování výtvarné výchovy na 1. až 3. stupni vzdělávání. Klíčová slova: otevřený prostor, uzavřený prostor, strach, pocit bezpečí, architektura, paravan, tašky, průhlednost, edukace.
Kriminalita v suburbiích: případová studie v obci Sulice
Hrbková, Jana ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Jíchová, Jana (oponent)
Cílem této práce je zjistit vnímání kriminality a pocitu bezpečí obyvatel žijících v nové zástavbě v obci Sulice, která se nachází v zázemí Prahy. V této obci docházelo a zároveň dochází ve velké míře k procesu suburbanizace. Během posledních jednadvaceti let se zde do rodinných domů nastěhovalo téměř tisíc nových obyvatel. A proto se nabízí, že tato příměstská lokalita je atraktivním cílem pro pachatele majetkové kriminality. V obci Sulice byly provedeny řízené rozhovory se zdejšími obyvateli a se starostou a místostarostou. Na základě řízených rozhovorů je vypracována praktická část bakalářské práce. Výzkum zjišťuje, jakého druhu kriminality se lidé v obci Sulice nejvíce obávají a proč. Dále se práce zaměřuje na pořízená bezpečnostní opatření proti pachatelům. Výsledky ukázaly, že téměř většina respondentů se v obci cítí bezpečně, ačkoliv celá polovina dotázaných měla negativní zkušenost se zdejší kriminalitou. Respondenti se nejvíce obávají majetkové kriminality. K nejúčinnějším bezpečnostním opatřením patří psi a zejména dohled členů rodiny a sousedů. Klíčová slova: Suburbium, majetková kriminalita, pocit bezpečí, zkušenost s kriminalitou, ochranná bezpečnostní opatření
Percepce bezpečí a nebezpečí v Jičíně z pohledu studentů a studentek středních škol
Žalud, Martin ; Jíchová, Jana (vedoucí práce) ; Komárek, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním bezpečí a nebezpečí z pohledu studentů a studentek jičínských středních škol. Práce zjišťuje, jak bezpečně se studenti a studentky cítí v místě bydliště, v Jičíně a v Česku. Dále se zaměřuje na lokalizaci bezpečně a nebezpečně vnímaných míst a zjištění důvodů pocitu nebezpečí v těchto lokalitách. Stěžejním způsobem získávání dat bylo dotazníkové šetření mezi středoškolskými studenty a studentkami v Jičíně a rozhovor se strážníkem městské policie a manažerem prevence kriminality v Jičíně. Byla nalezena značná shoda mezi místy, která respondenti a respondentky nevnímají bezpečně, a lokalitami, které označil strážník městské policie, jako místa častých zásahů městské policie. Dotazníkové šetření ukázalo důvody negativního vnímání míst z pohledu studentů a studentek. Tyto důvody souvisí zejména se sociálním prostředím. Klíčová slova: pocit bezpečí, pocit nebezpečí, vnímání nebezpečí, mládež, Jičín
Mateřská škola v Brně
Růžičková, Tereza ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce se stala již dříve vypracovaná studie v předmětu AG32. V rámci bakalářské práce je tato studie rozvedena do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Hlavním tématem práce je Mateřská škola v Brně. Navržený objekt mateřské školy se nachází v městské části Brno střed, na ulici Údolní. Pozemek je ze severní strany lemován rušnější komunikací a parkem Obilní trh, na jižní stranu se terénní reliéf pozemku postupně zvedá k hradu Špilberk. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit objekt mateřské školky a vytvořit tak ideální prostor pro výchovu a pobyt dětí. Tvar objektu reaguje na okolní zástavbu, kdy ze severní strany je pouze vstup do objektu a provozní zázemí školy, hlavní prostor školy, tedy herny a jídelna se poté otevírá na jižní stranu do zahrady, která dále přechází do svahu. Západní křídlo je vysunuto směrem do svahu, stavba tak plynule navazuje na původní terén a ze svahu je možné přejít na střechu budovy, která je navržena jako vegetační. Celkový vzhled stavby je přírodního charakteru, tvoří jej dřevěný fasádní svislý obklad, oblast u vstupu a v zadní části s návazností na zahradu jsou navrženy barevné otočné lamely, při jejich otáčení můžou samy děti pomocí barev měnit vzhled stavby.
Pocit bezpečí a obavy z kriminality v České republice
Krulichová, Eva ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) ; Jíchová, Jana (oponent)
Výzkum pocitu bezpečí a obav z kriminality je v zahraničí rozvíjen již od 70. let 20. století. V České republice se stává středem zájmu až v letech 90. po pádu komunistického režimu, kdy se projevil nesoulad mezi skutečně spáchanými a formálně zaevidovanými trestnými činy, jehož výsledkem byl prudký nárůst oficiálně registrované kriminality. Jako reakce na tento nárůst začaly vznikat první odborné studie, které se zabývaly především vývojem pocitu bezpečí Čechů či modely vysvětlujícími tento pocit v kontextu tehdy aktuálních společenských problémů (ekonomický stres, důvěra ve vládu). Podle našeho názoru zde však chybí komplexní studie, která by fenomén pocitu bezpečí a obav z kriminality sledovala z různých aspektů a pokusila se ověřit platnost výsledků zahraničních studií v našem prostředí. Cílem této práce je proto pokusit se na základě dosavadních teoretických přístupů a vybraných datových zdrojů osvětlit strukturu vztahů mezi obavami z kriminality a individuálními nebo sociálními faktory, které s nimi korelují. Práce se detailněji zabývá zejména vztahem vnímaného rizika viktimizace a obav z kriminality, tj. konceptů, které byly v začátcích výzkumu této problematiky často zaměňovány. Z analýzy vyplynulo, že obavy z kriminality představují komplexní společenský jev, který je formován řadou...
Kriminalita v suburbiích: případová studie v obci Sulice
Hrbková, Jana ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Jíchová, Jana (oponent)
Cílem této práce je zjistit vnímání kriminality a pocitu bezpečí obyvatel žijících v nové zástavbě v obci Sulice, která se nachází v zázemí Prahy. V této obci docházelo a zároveň dochází ve velké míře k procesu suburbanizace. Během posledních jednadvaceti let se zde do rodinných domů nastěhovalo téměř tisíc nových obyvatel. A proto se nabízí, že tato příměstská lokalita je atraktivním cílem pro pachatele majetkové kriminality. V obci Sulice byly provedeny řízené rozhovory se zdejšími obyvateli a se starostou a místostarostou. Na základě řízených rozhovorů je vypracována praktická část bakalářské práce. Výzkum zjišťuje, jakého druhu kriminality se lidé v obci Sulice nejvíce obávají a proč. Dále se práce zaměřuje na pořízená bezpečnostní opatření proti pachatelům. Výsledky ukázaly, že téměř většina respondentů se v obci cítí bezpečně, ačkoliv celá polovina dotázaných měla negativní zkušenost se zdejší kriminalitou. Respondenti se nejvíce obávají majetkové kriminality. K nejúčinnějším bezpečnostním opatřením patří psi a zejména dohled členů rodiny a sousedů. Klíčová slova: Suburbium, majetková kriminalita, pocit bezpečí, zkušenost s kriminalitou, ochranná bezpečnostní opatření
Věci, které (ne) potřebujeme
Kocúrová, Zuzana ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Kocúrová, Z.: Věci, které ne/potřebujeme. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce M. Sedlák. Tématem diplomové práce je vztah člověka a prostoru v kontextu filozofie, psychologie, sociální historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá otevřeným a uzavřeným prostorem, jejich vztahem k základním lidským potřebám bezpečí a sounáležitosti. K zajištění se proti strachu slouží jedincům izolace a kontrola. S těmito potřebami souvisí i významy spojené s otevřenou architekturou. Druhá část práce popisuje moje výtvarné projekty vycházející z konceptů uvedených v teoretické části, kterými byly instalace, akce a fotografický cyklus. Ve třetí části popisuji aplikaci daného tématu ve vyučování výtvarné výchovy na 1. až 3. stupni vzdělávání. Klíčová slova: otevřený prostor, uzavřený prostor, strach, pocit bezpečí, architektura, paravan, tašky, průhlednost, edukace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.